گوگل با اعلام تغييرات بزرگي در نحوه نشر لينک ها به ليست هاي nofollow ، دنياي سئو را تکان داد. اين تغييرات - در حالي که براي کمک به Google در درک وب مفيد است - با اين وجود باعث سردرگمي شد و سؤالات زيادي را ايجاد کرد. ما پاسخ بسياري از سوالات شما را در اينجا خواهيم داد.


14 سال پس از معرفي آن ، گوگل امروز تغييرات قابل توجهي در نحوه برخورد با ويژگي پيوند "nofollow" اعلام کرد. نکات مهم:


 


انتساب پيوند به سه روش قابل انجام است: "nofollow" ، "Sponsored" و "ugc" - هر يک معني متفاوت دارد. (راه چهارم ، پيش فرض ، به معناي عدم ارزش افزوده نيست)


براي اهداف رتبه بندي ، Google اکنون با هر يک از ويژگي هاي nofollow به عنوان "نکات" رفتار مي کند - به اين معني که آنها به احتمال زياد در رتبه بندي تأثير نمي گذارند ، اما ممکن است Google تصميم بگيرد که بخواهد دستورالعمل را ناديده بگيرد و از لينک هاي nofollow براي رتبه بندي استفاده کند.


Google همچنان ناديده گرفتن پيوندهاي nofollow را براي اهداف خزنده و ايند تغيير مي دهد ، اما اين رفتار سخت در اول مارس 2020 تغيير مي کند ، در اين مرحله گوگل شروع به استفاده از ويژگي هاي nofollow به عنوان "نکات" مي کند ، به اين معني که ممکن است آنها را براي خزيدن انتخاب کنند.


شما مي توانيد از ويژگي هاي جديد در ترکيب با يکديگر استفاده کنيد. به عنوان مثال ، rel = "nofollow sponsored ugc" معتبر است.


پيوندهاي پولي ( خريداري شده) بايد يا از ويژگي nofollow يا ويژگي sponsored  استفاده کنند (به تنهايي يا به صورت ترکيبي.)  استفاده از "ugc" در پيوندهاي پولي ( خريداري شده) احتمالاً مي توان به مجازات منجر شد.


ناشران لازم نيست کاري انجام دهند. Google انگيزه اي براي تغيير يا مجازات تغيير نکردن ارائه نمي دهد.


ناشراني که از nofollow براي کنترل خزيدن استفاده مي کنند ، ممکن است نياز به تجديد نظر در استراتژي خود داشته باشند.


 


چرا گوگل nofollow  تغيير داده؟


 


Google مي خواهد link graph را پس بگيرد.


 


گوگل ويژگي nofollow را در سال 2005 معرفي کرد و راهي براي ناشران براي پرداختن به هرمه ها و پيوندهاي سايه دار از محتواي توليد شده توسط کاربر (UGC) بود. پيوند دادن به سايت هاي اسپم يا با کيفيت پايين مي تواند صدمه اي به شما وارد کند و nofollow راهي براي محافظت از خود به ناشران ارائه داد.


 


Google همچنين براي پيوندهاي پولي يا اسپانسر شده نياز به تعويض درآمد ندارد. اگر در ازاي پيوند بدون ويژگي nofollow ، هر چيزي را دريافت کرديد گرفتار شده ايد ، Google مي تواند شما را مجازات کند.


 


 اما بخش هاي عظيمي از وب سايت ها مانند Forbes و Wikipedia به دليل ترس از مجازات شدن يا عدم توانايي درستي از UGC پليس ، در کل سايت خود از تعداد محدودي فالو استفاده مي کردند.


 


اين باعث مي شود که کل بخش هاي link graph براي Google کمتر مفيد باشد. آيا پيوندهاي تغيير يافته از مشارکت کنندگان معتبر ويکي پديا واقعاً نبايد حساب شوند؟ شايد اگر گوگل پيوندهاي nofollow را تغيير داد تا بهتر بتواند وب را درک کند.


 


با برخورداري از ويژگي هاي nofollow به عنوان "نکات" ، آنها به خود اجازه مي دهند اين سيگنال ها را بهتر در الگوريتم هاي خود بگنجانند.


 


اميدوارم ، اين قدم مثبتي براي شايسته سازندگان محتوا باشد ، زيرا با گسترش link graph ، به تأثير بيشتري در رتبه بندي بالقوه باز مي شود. (اگرچه براي اکثر سايت ها ، به نظر نمي رسد تغيير زيادي انجام شود.)


 


تأثير رتبه بندي لينک هاي nofollow چيست؟


 


قبل از امروز ، کارشناسان SEO به طور کلي معتقد بودند که لينک هاي nofollow به صورت زير عمل مي کنند:


 


براي خزيدن و نمايه سازي استفاده نشده است (Google از آنها پيروي نکرده است.)


براي رتبه بندي استفاده نمي شود ، همانطور که توسط Google تأييد شده است. (بسياري از جستجوگرها سالها معتقد بودند که در واقع اينگونه نبوده است)


براي عادلانه بودن ، بحث و گمانه زني هاي زيادي پيرامون بيانيه دوم وجود دارد و گوگل نسبت به اين موضوع مبهم بوده است. داده هاي تجربي و شواهد حاکي از آن است که گوگل مدتهاست پيوندهاي nofollow را به عنوان يک سيگنال رتبه بندي بالقوه در نظر گرفته است.


 


از امروز ، هدايت گوگل بيان مي کند که ويژگي هاي پيوند جديد - از جمله Sponsored و ugc - مانند اين رفتار مي شود:


 


هنوز براي خزيدن و نمايه سازي استفاده نشده است (تغييراتي را که در آينده رخ مي دهد در زير مشاهده کنيد)


براي اهداف رتبه بندي ، همه دستورالعمل هاي nofollow اکنون رسماً "يک اشاره" هستند - به اين معني که ممکن است گوگل تصميم بگيرد آن را ناديده بگيرد و از آن براي اهداف رتبه بندي استفاده کند. 


 


با شروع اول مارس 2020 ، اين ويژگي هاي پيوند به عنوان نکات در صفحه نمايش داده مي شوند ، به اين معني:


 


در بعضي موارد ، آنها ممکن است براي خزيدن و نمايه سازي استفاده شوند


در بعضي موارد ممکن است از آنها براي رتبه بندي استفاده شود


تأکيد بر کلمه "برخي". گوگل بسيار صريح است که در بيشتر موارد ، آنها به طور معمول به ناديده گرفتن پيوندهاي nofollow ادامه مي دهند.


 


آيا ناشران نياز به ايجاد تغيير دارند؟


 


براي اکثر سايتها ، جواب منفي است.


 


گفته مي شود ، مواردي وجود دارد که صاحبان سايت مي توانند ويژگي هاي جديد را پياده سازي کنند:


 


سايت هايي که مي خواهند به Google کمک کنند تا سايتهايي که آنها يا همکارانشان در ارتباط هستند بهتر بشناسد. به عنوان مثال ، اين امر مي تواند به نفع همه باشد که سايتهايي مانند ويکي پديا اين تغييرات را اعمال کنند. يا شايد Moz بتواند نحوه ايجاد لينک در بخش Q&A توليد شده توسط کاربر (که اغلب به منابع با کيفيت بالا پيوند دارد) را تغيير دهد.


سايتهايي که از nofollow براي کنترل خزيدن استفاده مي کنند. براي سايتهايي که داراي ناوبري بزرگ هستند ، nofollow گاهي ابزاري مؤثر براي جلوگيري از هدر رفتن بودجه خزيدن Google است. خيلي زود است که بگوييم آيا ناشران از اين راه nofollow استفاده مي کنند قبل از اينکه Google شروع کند به تاثير nofollow به عنوان "نکته خزنده" بپردازد.


به طور واضح ، اگر سايتي به طور صحيح از nofollow استفاده مي کند ، SEO نياز به تغييراتي را پيشنهاد نمي کند. اگرچه سايت ها از اين کار آزاد هستند ، اما نبايد انتظار افزايش رتبه بندي را براي اين کار يا مجازات هاي جديد براي عدم تغيير داشته باشند.


 


بنابذابن ، ممکن است استفاده گوگل از اين ويژگي هاي پيوند جديد تحول پيدا کند ، و جالب خواهد بود که در آينده - از طريق مطالعه و تجزيه و تحليل -  مزيت رتبه بندي استفاده از ويژگي هاي nofollow به روشي خاص به وجود آيد.


 


از کدام ويژگي پيوندي بايد استفاده کنيد؟


 


اگر تصميم داريد که پيوندهاي nofollow خود را خاص تر کنيد ، دستورالعمل هاي Google بسيار واضح است ، بنابراين ما آنها را در اينجا عميق تر تکرار نمي کنيم. به طور خلاصه ، گزينه هاي شما عبارتند از:


 


rel = "sponsored" - براي پيوندهاي پرداخت شده يا حمايت شده. اين احتمالاً پيوندهاي وابسته را شامل مي شود ، اگرچه Google صريحاً اظهار نکرده است.


rel = "ugc" - به کليه محتواي توليد شده توسط کاربر ها مي يابد. Google اعلام کرده است که اگر UGC توسط يک مشارکت قابل اعتماد ايجاد شده باشد ، اين ممکن است لازم نباشد.


rel = "nofollow" - کليدي براي همه پيوندهاي nofollow. مانند ساير دستورالعمل هاي nofollow ، اين پيوندها به طور کلي براي اهداف رتبه بندي ، خزيدن يا فهرست بندي استفاده نمي شوند.


 


آيا مي توانيد به دليل عدم علامت گذاري به لينک هاي پرداخت شده ، مجازات شويد؟


 


بله ، شما هنوز هم مي توانيد مجازات شويد ، و اينجاست که فريب مي خورد.


 


گوگل توصيه مي کند که پيوندهاي پرداخت شده و حمايت شده را فقط با "sponsored" يا "nofollow" و با "ugc" مشخص نکند.


 


چه خواهد شد اگر مشارکت کنندگان UGC از جمله پيوندهاي پولي يا وابسته در محتواي / نظرات خود باشند گوگل ، تاکنون ، در مورد اين موضوع واضح نبوده است.


 


به همين دليل ، احتمالاً شاهد هستيم ناشران همچنان به عنوان پيش فرض يا احتمالاً "nofollow ugc" به نشانه گذاري محتواي UGC با "nofollow" مي پردازند.


 


سوال نهايي: آيا بايد خصوصيات جديد nofollow را پياده سازي کنيد؟


 


در حال حاضر هيچ دليل قانع کننده اي براي انجام اين کار وجود ندارد ، اين تصميمي است که هر کارشناس SEO  بايد براي خودش بگيرد.


 


با توجه به سردرگمي اوليه و عدم فوايد واضح ، بسياري از ناشران بدون شک منتظر خواهند ماند تا اطلاعات بهتري به دست بيايد.


 


بنابراب ، مطمئناً نبايد تغيير ايجاد کرد (تا زماني که پيوندهاي پرداخت شده را به طور مناسب با "nofollow" يا "sponsored" علامت گذاري کنيد.) 


 


سرانجام ، آيا کسي واقعاً در معرض خطر قرار خواهد گرفت؟ زمان خواهد گفت


 


نظر شما در مورد ويژگي هاي جديد nofollow گوگل چيست؟ در قسمت نظرات پايين ما را آگاه کنيد.

سئو
نوفالو"/>

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : nofollow ,استفاده ,ويژگي ,google ,پيوندهاي ,بندي ,رتبه بندي ,پيوندهاي nofollow ,بندي استفاده ,براي اهداف ,عنوان نکات ,کنترل خزيدن استفاده ,براي کنترل خزيدن ,گرفتن پيوندهاي nofollow ,ناديده گرفتن پيوندهاي
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فرکتال هنر Brandon تور جذاب قبرس کبوتر مسابقه ای تعمیر تلویزیون در محل شما مرجع اطلاعات ghadircompany تدوین فیلم zis10